Muffinki bananowe

12:42 Luiza 0 Comments

O tym, że jestem ogromną fanką muffinek wie już chyba cała rodzinka. Czekoladowe, truskawkowe, malinowe, orzechowe - jest jeszcze coś, czego nie próbowałam? ;) Zważywszy na całą kiść bananów spoglądających na mnie błagalnym wzrokiem z kuchennej szafki, postanowiłam wreszcie je spożytkować, nim umrą śmiercią naturalną w brzuchach domowników. Padło na muffinki i był to zdecydowanie strzał w dziesiątkę! Są miękkie, lekko wilgotne o cudownym bananowym aromacie. Gorąco polecam, szczególnie takim smakoszom bananów jak ja.


Składniki na 10-12 sztuk:


  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 90 g cukru
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 dojrzałe banany
  • wiórki kokosowe do posypania*

* - niekoniecznie

Składniki suche (mąka, soda, proszek do pieczenia, cukier waniliowy, cukier) umieścić w naczyniu i wymieszać je ze sobą.
W osobnym naczyniu rozgnieść banany na miazgę i dodać pozostałe składniki mokre (jajka, olej). 
Do  składników mokrych dodać suche i wymieszać wszystko niezbyt dokładnie.
Foremki do muffinek napełnić do 3/4 wysokości (można również posypać po wierzchu wiórkami kokosowymi lub innym dowolnym dodatkiem) i wstawić do nagrzanego piekarnika.
Piec 20 - 25 minut w temperaturze 180 stopni C.
Po upieczeniu wyjąć z foremek, wystudzić.

Smacznego :)

0 komentarze: